Zmiany do Wytycznych dla polskich Beneficjentów FMP dot. realizacji i rozliczania projektów
Szanowni Państwo,
w ślad za zmianami Wytycznych dla wnioskodawców „Funduszu Małych Projektów Interreg V A Komunikacja-Integracja-Współpraca” ( z dnia 27.11.2019) dokonano również aktualizacji Wytycznych dla polskich Beneficjentów Funduszu Małych Projektów Interreg V A dot. realizacji i rozliczania projektów
UWAGA! Nowe wytyczne mają zastosowanie do projektów zatwierdzonych po dniu 27.11.2019 r.
Następujące zmiany zostały uwzględnione w aktualnych Wytycznych FMP:
- Nowy limit dot. zamówień i badania rynku
W przypadku zamówień o wartości do 4 000 PLN netto (strona polska) wnioskodawca składa oświadczenie (załącznik 4 do raportu z realizacji), deklarujące, że zamówienia są zgodne z zasadą
gospodarności, efektywności i odpowiadają cenom rynkowym
- Zamówienia przekraczające 50 000 PLN netto
W celu spełnienia zasady konkurencyjności należy postępować zgodnie z rozdziałem 3.4 podręcznika dla Wnioskodawców i Beneficjentów Programu Interreg VA, w tym m.in upublicznić zapytanie ofertowe w bazie konkurencyjności (https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropeiskie.gov.pl/)
- Koszty koordynacji
Przy rozliczeniu „małego” projektu kwota kosztów przygotowawczych oraz kosztów koordynacji zapisana w umowie o dofinansowanie nie ulega redukcji w przypadku zmniejszenia kosztów realizacji projektu.
- Podwyższone stawki na wyżywienie, zakwaterowanie i honoraria
1. Nowe stawki kosztów wyżywienia na uczestnika:
czas trwania spotkania od 2-4 h do 10 EUR/uczestnik
od 4-8 h do 20 EUR/uczestnik
powyżej 8 h do 35 EUR/uczestnik
2. Nowy limit na koszty zakwaterowania – maksymalnie
do 60 EUR/dzień
3. Nowy limit na honoraria dla referentów (BRUTTO)
maksymalnie 125 EUR /h
maksymalnie 1000 EUR /dzień
4. Nowy limit opłaty ochronnej
Broszury, materiały informacyjne itp. o kosztach wytworzenia
do 10 EUR mogą być przekazywane bez opłaty ochronnej.
- Uproszczono opis faktur/rachunków w rozliczeniu (strona 20 wytycznych)
Zmianie uległy następujące dokumenty do rozliczania projektu:
- Raport z realizacji projektu FMP Interreg VA
- Załącznik nr 4. Oświadczenie dot. zakupu towarów i usług do 4 000 PLN netto
- Nowe oświadczenie personelu projektu
- W przypadku zamówień publicznych powyżej 30 000 EUR – obowiązek przedłożenia do rozliczenia 1 egzemplarza dokumentacji z postępowania o zamówienie publiczne.