Projekt dotyczący współpracy uczelni. Wpisując się w czas pandemii i zdalną naukę, która w takim zakresie pojawiła się w polskim i niemieckim szkolnictwie, oba uniwersytety postanowiły przyjrzeć się jak do takiej formy pracy przygotowani są przyszli nauczyciele.
Celem projektu jest wspieranie studentów pedagogiki w zdobywaniu kompetencji do pomagania innym w sytuacji kryzysowej oraz do realizacji edukacji online, zbliżenie do siebie studentów z uniwersytetów w Greifswaldzie i Szczecinie i rozwijanie współpracy pomiędzy sąsiadującymi ze sobą uczelniami w zakresie kształcenia nauczycieli.
W projekcie wytypowano 24 studentów (po 12 z każdej ze stron), którzy spotykają się na wspólnych warsztatach. Podczas spotkań przyszli pedagodzy próbują odpowiedzieć na pytania: Jak radzą sobie z izolacją społeczną, ograniczeniem aktywności, lękiem, stresem, edukacją online? Jakiego rodzaju wsparcia potrzebują i gdzie mogą je uzyskać? Czy działania twórcze pomagają w przezwyciężaniu trudności spowodowanych pandemią? – i tu zaplanowano także warsztaty twórcze (fotografia, film) jako sposób na radzenie sobie ze stresem i przezwyciężenie kryzysu.
Badania naukowe mają na celu poznanie doświadczeń studentów związanych z pandemią i edukacją online, a także ich potrzeb i oczekiwań wobec uczelni w zakresie nabywania kompetencji do realizacji edukacji online. Wyniki badań zostaną wykorzystane do opracowania nowych propozycji kształcenia nauczycieli. Na zakończenie projektu zaplanowano konferencję, podczas której przedstawione zostaną wnioski z warsztatów, ale także zaproszono gości, którzy mogą być inspiracją dla rozwijania nowych pomysłów w ramach pracy w sieci, czy wzmocnią współpracę transgraniczną.
Partnerzy liczą, iż projekt przyczyni się do nowej praktyki kształcenia nauczycieli, wynikającej z konieczności poszerzenia przygotowania do kształcenia online oraz do wspierania uczniów w sytuacjach kryzysowych, zainicjuje nowe projekty dydaktyczne i badawcze podejmowane we współpracy z sąsiednimi uczelniami. Projekt jest w fazie realizacji.

