Świnoujska Organizacja Turystyczna wraz z graniczącą ze Świnoujściem Gminą Heringsdorf zrealizowała projekt dot. promocji bezpiecznej turystyki w czasach COVID-19. Branża turystyczna jest tą, która najbardziej odczuła ograniczenia związane z pandemią, a obie gminy to nadmorskie kurorty, żyjące z turystyki.
Wspólną turystykę Wyspy Uznam w nowej rzeczywistości budowano w oparciu o świadomość bezpiecznego podróżowania, zachowań w celu minimalizowania ryzyka. Kampania informacyjna dotycząca bezpieczeństwa turystów była kluczowa dla odwrócenia trendów turystycznych podczas i po Covid-19. Realizacja projektu odbywała się w terminie od 22.06.2020 do 31.10.2020.
Celem projektu było dotarcie do turystów polskich i niemieckich z informacją o bezpieczeństwie – wynikających z walorów przyrodniczych – turystyki na wyspie Uznam. Kampania miała przekonać turystów o nowych, wysokich standardach bezpieczeństwa turystycznego na Wyspie Uznam. Uwzględniała bardzo szeroki i rozbudowany media plan, od narzędzi digital (Google, Facebook, Instagram), poprzez wsparcie social mediów, radio, prasę lokalną i media związane z turystyką, podróżowaniem, kulturą czasu wolnego. Celem było dotarcie do minimum miliona turystów.
Obiekty turystyczne po obu stronach wyspy zostały wyposażone w materiały z opisem procedur bezpieczeństwa na wyspie (ulotki, plakaty w obiektach, broszury itp.). Projekt został zakończony, rozliczony. Beneficjent planuje druga część projektu w 2021 roku. Miasto oraz podmioty związane z turystyką sa zadowolone z efektów projektu.
Informacje o projekcie znajdują się na stronie Beneficjenta: http://sot.swinoujscie.pl/ oraz w artykułach:
http://strefalifestyle.pl/swinoujscie-dziesiec-dni-a-kazdy-inny/
https://damskiesprawy.pl/podroze/1531-jesien-w-swinoujsciu-na-wyspie-uznam-dlaczego-nie
https://reisemagazin-online.com/die-insel-usedom-zehn-tage-und-jeder-ist-anders/
https://infoturystyka.pl/wiadomosci/3319/jesie_w_winoujciu_na_wyspie_uznam_dlaczego_nie.html


